پایان مطمئن جنگ بزرگ

پایان مطمئن جنگ بزرگ

خدا روزی شیطان، گناه و مرگ را تا ابد از بین می برد!


مقدمه

دشمن ما شیطان، می­گردد تا قدرت خدا را برباید و اهداف خدا را در زندگی ما مخدوش کند. اما کتاب­مقدس به روشنی می­گوید که او پیروز نخواهد شد. خدا و فقط خدا حرف آخر را خواهد زد. بنابر آنچه  ویدئوی امید می­گوید:

شیطان نمی­تواند خدا را مغلوب کند، چون خدا قادرمطلق است.

و روزی خواهد رسید که شیطان و همۀ دیوها در مکان عذاب ابدی که خدا برایشان تدارک دیده، انداخته شوند، مکانی به نام دریاچۀ آتش.

اما پیش از آن، شیطان در تلاش برای از بین بردن آنچه خدا دوست دارد،

 هرچه در توان دارد می­کند، تا به خدا آسیب برساند.

– امید، فصل 2

مشاهده و بررسی

آخرین کتابِ کتاب­مقدس از روزی سخن می­گوید که شیطان تا ابد به دریاچه­ای از آتش افکنده می­شود.1 در همان کتاب است که می­خوانیم پس از مغلوب شدن شیطان، خدا "هر اشکی را از چشمان آنها پاک خواهد کرد. دیگر از مرگ و غم و گریه و درد و رنج خبری نخواهد بود، زیرا چیزهای کهنه درگذشته است" (مکاشفه 21: 4).

عجب روزی خواهد بود! آیا مشتاق آمدن چنین روزی هستید؟ آیا جهانی بدون رنج یا مرگ در آینده را می­توانید تصور کنید؟ طبق آنچه خدا می­گوید آمدن آن روز نه فقط ممکن، بلکه حتمی است. با نگاهی که ما به این جهان داریم، تصور روزی بدون مرگ، غم، گریه و درد مشکل است. اما دیدگاه قابل ملاحظۀ دیگری نیز وجود دارد.

سوزن دوزی، نوعی هنر قلاب­دوزی است که بر روی پارچه­ای از جنس بوم نقاشی، بوسیلۀ گِرِه­های دقیقی انجام می­شود، و اغلب تصاویر و صحنه­های زیبایی را ترسیم می­کند. وقتی به نمای سوزن دوزی نگاه می­کنیم، طرحی زیبا را می­بینیم، اما وقتی پارچه را پشت و رو می­کنیم، گرِه­ها به نظر کاملأ در هم و بر هم و زشت به نظر می­رسند.

جهانی که در آن زندگی می­کنیم نیز گاهی مانند پشت پارچۀ سوزن­دوزی است. اغلب به نظر بسیار پرهرج و مرج، و مواقعی که گرفتار درد و رنج هستیم، حتی زشت و تاریک دیده می­شود. اما اگر بتوانید تصویر تمام شدۀ طرح الهی را روی آن ببینید، متوجه می­شوید که آفرینندۀ ما نقشه­ای دارد و نتیجۀ آن نقشه زیباست. نقشۀ خدا ناپیدا و پنهان نیست. او نقشه­اش را در کتاب­مقدس در اختیار ما گذاشته است. می­توانیم یقین داشته باشیم که نقشۀ او نیکو و بی­نقص است.

پرسش و تأمل

در سرتاسر کتاب مقدس، خدا به ما یادآور می­شود که نه فقط برای کل جهان، بلکه برای هر یک از افراد بشر نیز نقشه­ای دارد. آیا تا بحال شرایط زندگیتان مثل پشت پارچۀ سوزن­دوزی بوده است؟ صرفنظر از ظاهر امر در "پشت" این پارچه، خدا نقشه­ای برای زندگی شما دارد و آن نقشه از دیدگاه او کاملأ با آنچه به نظر می­رسد، متفاوت است. می­توانیم با خواندن کتاب­مقدس، دیدگاه خدا را بدانیم.

کتاب­مقدس وعده می­دهد که "در حق آنان که خدا را دوست می­دارند و بر طبق اراده او فراخوانده شده­اند، همه چیزها با هم برای خیریت در کار است" (رومیان 8: 28). خدا برای شما نقشه­ای دارد،2 و هیچکس حتی شیطان هیچ قدرتی برای تغییر آن نقشه ندارد. اطمینان داشته باشید که با مخالفتهایی روبرو خواهید شد، اما کتاب­مقدس می­گوید برای کسانی که از خدا پیروی می­کنند: "آن که در شماست از آن که در دنیاست بزرگتر است" (1یوحنا 4: 4).

تصمیم گیری و عمل

آیا در زندگی به "پشت پارچۀ سوزن­دوزی" نگاه می­کنید؟ کتاب­مقدس، یعنی کلام خدا را خوب بخوانید و تصویر زیبایی را که خدا می­خواهد در زندگیتان بیافریند، کشف نمایید.

در رومیان 8: 28 دیدیم که "در حق آنان که خدا را دوست می­دارند و بر طبق اراده او فراخوانده شده­اند، همه چیزها با هم برای خیریت در کار است".

ارتباط عاشقانۀ شما با خدا چگونه است؟ اگر او را دوست می­دارید، این آیه برای شماست. از خدا بخواهید هر مانعی را در ارتباطتان با او از میان بردارد. اگر او مانعی را در این میان به شما نشان می­دهد، از او کمک بخواهید تا آن را کنار بزنید.

انجیل مقدس

Footnotes

1 Revelation 19:20
2 Ephesians 2:10